Dodano: 07 lutego 2020

fotos
Fot. autoline.com.pl

ADR

Umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.

Ocena usterek

Dlaczego diagnosta powinien mieć na SKP ADR 2019 r.; 2017 r. i 2015 r.

  • ADR 2019
    Ukazał się 01.01.2019 ale obowiązuje od 01.07.2019 z tym, że część 9 dotycząca konstrukcji pojazdów i wyposażenia ma okres przejściowy 6 m-cy , zgodnie z zapisem w części 1 ADR pod pozycją 1.6, diagności mają stosować ADR 2017 do 31.03.2020 i dlatego też ADR 2017 ma być na OSKP do 31.03.2020 od 01.04.2020 mają diagności stosować ADR 2019.
  • ADR 2017
    W tabeli część 9, Dział 9.2 nie figuruje już pojazd OX, którym przewozi się nadtlenek wodoru UN 2015. Pojazd OX został „wchłonięty” przez pojazd FL i dlatego, gdy na OSKP przyjedzie pojazd OX nowy diagnosta poinformuje właściciela, że należy wykonać badanie techniczne na FL i będzie można tym pojazdem wozić nadtlenek wodoru.
  • ADR 2015
    Dotychczasowe pojazdy OX nie zostały wycofane i będą w dalszym ciągu przyjeżdżać na OSKP na badanie techniczne. Diagnosta, chcąc sprawdzić warunki konstrukcyjne tych pojazdów musi mieć ADR 2015 tak długo, jak długo jeszcze będą przyjeżdżać na badanie techniczne w OSKP pojazdy OX.

Materiały:

  1. ADR 2015 (Dz.U. z dnia 26 marca 2015 r , poz. 882 TOM I),
  2. ADR 2015 (Dz.U. z dnia 26 marca 2015 r , poz. 882 TOM II),
  3. ADR 2017 (Dz.U. z dnia 28 lutego 2017 r , poz. 1119 TOM I),
  4. ADR 2017 (Dz.U. z dnia 28 lutego 2017 r , poz. 1119 TOM II),
  5. ADR 2019 (Dz.U. z dnia 18 lutego 2019 r , poz. 769 TOM I),
  6. ADR 2019 (Dz.U. z dnia 18 lutego 2019 r , poz. 769 TOM I cd),
  7. ADR 2019 (Dz.U. z dnia 18 lutego 2019 r , poz. 769 TOM II),
  8. ADR 2019 (Dz.U. z dnia 18 lutego 2019 r , poz. 769 TOM II cd),

fotos
Fot. Tablice źródło: blogtransportowy.pl
Tablica ADR
fotos
Fot. Pojazd MEMU źródło: transmanut.com

MEMU (Mobile Explosive Manufacturing Unit) – ruchome jednostki do produkcji materiałów wybuchowych

Pojazd OX oznacza pojazd przeznaczony do przewozu nadtlenku wodoru, stabilizowanego w roztworze wodnym, o zawartości nadtlenku wodoru przekraczającej 60% (klasa 5.1, UN 2015) w cysternach stałych lub cysternach odejmowalnych o pojemności przekraczającej 1 m3, albo w kontenerach-cysternach lub cysternach przenośnych o pojemności jednostkowej przekraczającej 3 m3.

Konstrukcja pojazdów