Badania pojazdów sprowadzonych, przystosowanych do ruchu lewostronnego z kierownicą umieszczoną po prawej stronie uprzednio zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii (do końca okresu przejściowego, to znaczy do 31 grudnia 2020 r). wykonujemy na dotychczasowych zasadach.
W związku z możliwością odmiennej interpretacji § 9.2a Rozporządzenia o warunkach technicznych istotna jest opinia Starosty sprawującego nadzór nad SKP w zakresie dopuszczalności wykonania właściwego badania technicznego.
Stanowisko Ministra Infrastruktury:
„...w przypadku samochodu osobowego kategorii M1 ostatnio zarejestrowanego
na stałe na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub ostatnio tj. do dnia 31 grudnia
2020 r. zarejestrowanego na stałe na terytorium Wielkiej Brytanii, kierownica w takim pojeździe może być
umieszczona po prawej stronie pojazdu...”.
Od 15 sierpnia 2015 r. obowiązują przepisy (Poz. 1076, Poz. 1077), które mają na celu wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (UE) z dnia 20 marca 2014 r. w sprawie C-639/11 zobowiązującego nasz kraj do rejestracji nowych oraz wcześniej zarejestrowanych w innych państwach członkowskich samochodów osobowych z kierownicą umieszczoną po prawej stronie.