Aktualizacja: 25 marca 2020
W przypadku świateł mijania zły stan tego układu może mieć negatywny wpływ na ustalenie wyraźnej granicy światła i cienia. Światłość poszczególnych świateł drogowych może się znacznie różnić.
O ile drobne rysy lub nieznaczne zmatowienie klosza można zakwalifikować do kategorii usterek drobnych (kod usterki 4.1.1.b), to już brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania skutkuje uznaniem stanu technicznego za niezadowalający (kod usterki 4.1.1.k), to znaczy diagnosta ustala wynik badania technicznego jako negatywny.
W przypadku samochodów wyposażonych w tradycyjne reflektory z żarówkami halogenowymi koszt montażu nowych zamienników to wydatek na poziomie kilkuset złotych.
Reflektory nowej generacji ksenonowe, ledowe, laserowe również wyposażono w klosze z poliwęglanu, jednak cena tego typu reflektorów jest znacznie wyższa. Oczywiście możemy rozwiązać problem inaczej.
Po pierwsze należy zaopatrzyć się w odpowiednie preparaty do polerowania. Dostępne są również zestawy do kompleksowej renowacji.
Aby uzyskać oczekiwany efekt konieczny będzie zakup elektrycznej polerki do polerowania mechanicznego. Albo zlecenie wszystkich czynności profesjonalistom posiadającym odpowiedni sprzęt i doświadczenie.
O wyjaśnienie szczegółów tego procesu zapytaliśmy Pana Michała Mazurka z KURO DETAILING. Firma specjalizuje się między innymi w kompleksowej regeneracji oraz zabezpieczaniu powłok lakierniczych pojazdów.
ED. Jako profesjonaliści od ponad dziesięciu lat zajmujecie się detailingiem. Czym jest detailing?
MM. Detailing to kompleksowy proces pielęgnacji oraz szeroko pojęta renowacja samochodu, naszą specjalnością jest aplikacja powłok ochronnych oraz zabezpieczanie pojazdów folią ochronną PPF.
ED. Czy posiadacie w swojej ofercie usługi polegające na regeneracji kloszy reflektorów?
MM. Tak wykonujemy zabieg wieloetapowej regeneracji kloszy reflektorów.
ED. Czy reflektory będą demontowane?
MM. W większości przypadków gdzie dostęp do reflektorów nie jest utrudniony, wystarczy nam unieść maskę.
ED. Jak przebiega proces regeneracji?
MM. Zakres usługi jest uzależniony od stopnia uszkodzeń oraz rodzaju zabezpieczenia, na jakie zdecyduje się właściciel pojazdu.
ED. Wspomniał Pan o zabezpieczeniu. Jak zabezpieczyć reflektory, aby efekt waszej pracy pozostał na dłużej?
MM. Jest to wskazane, ponieważ każde kolejne polerowanie osłabia materiał, z którego wykonano klosz. Najtrwalsze jest zabezpieczenie z wykorzystaniem bezbarwnej folii ochronnej. Tańszą, najpopularniejszą metodą zabezpieczenia reflektorów jest pokrycie ich kloszy specjalną powłoką ceramiczną dedykowaną do tworzyw sztucznych.
Istotną cechą zabezpieczenia jest grubość powłoki, która w przypadku folii wynosi około 200 mikrometrów natomiast warstwa powłoki wykonanej w technologii ceramicznej to kilka mikrometrów.
ED. Ile czasu pojazd musi pozostać w KURO?
MM. Sama aplikacja powłoki ceramicznej zajmuje niewiele czasu jednak z uwagi na konieczność przeprowadzenia renowacji w kilku etapach, zalecamy pozostawić samochód do następnego dnia.
ED. Czy można określić w przybliżeniu koszt takiej usługi?
MM. Każdy pojazd traktujemy indywidualnie, dlatego koszt naszej usługi ustalimy podczas bezpłatnej kontroli, na którą serdecznie zapraszam do naszej firmy.