eurodiagnosta.pl

1. UKŁAD HAMULCOWY

1.1. Stan techniczny i działanie

1.1.7. Zawory hamulcowe (zawory główne, regulatory ciśnienia, zawory regulacyjne)

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Kontrola organoleptyczna elementów podczas pracy układu hamulcowego i pomiary. Pomiary za pomocą manometru i stopera lub przyrządu do pomiaru zmian ciśnienia w funkcji czasu (pomiary tylko w uzasadnionych przypadkach).
UD UP UN
a) Zawór uszkodzony lub nadmierny wypływ powietrza.

Jeżeli wpływa na funkcjonalność.
X

X
b) Nadmierny ubytek oleju ze sprężarki X
c) Niepewne lub niewłaściwe mocowanie zaworu. X
d) Ubytek lub wyciek płynu hamulcowego.

Jeżeli wpływa na funkcjonalność.
X

X
e) Niesprawny zawór bezpieczeństwa. X
f) Zauważalny spadek ciśnienia w okresie 1 minuty, gdy pedał hamulca jest utrzymany w pozycji wciśniętej.

Jeżeli wpływa na funkcjonalność.
X


X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz