Badanie wykonać na urządzeniu do kontroli działania hamulców lub jeżeli jest to niemożliwe ze względów konstrukcyjnych
pojazdu, w trakcie próby drogowej, stopniowo zwiększając siłę hamowania do osiągnięcia wartości maksymalnej.
|
|
|
UD |
UP |
UN |
a) |
Zbyt mała siła hamowania co najmniej na jednym kole.
Brak siły hamowania na co najmniej jednym kole. |
|
X |
X |
b) |
Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 70% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi lub
nadmierne odchylenie toru jazdy w trakcie próby drogowej.
Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 50% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi
w przypadku osi kierowanych. |
|
X |
X |
c) |
Brak równomiernego przyrostu siły hamowania (zakleszczanie). |
|
X |
|
d) |
Nadmierne opóźnienie w działaniu hamulców na dowolnym kole. |
|
X |
|
e) |
Nadmierne wahania siły hamowania w czasie każdego pełnego obrotu koła przy stałym nacisku na pedał / dźwignię hamulca. |
|
X |
|
|