eurodiagnosta.pl

1. UKŁAD HAMULCOWY

1.3. Sprawność i skuteczność pomocniczego (awaryjnego) układu hamulcowego (jeżeli występuje jako oddzielny układ)

1.3.1. Sprawność

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Jeżeli hamulec pomocniczy (awaryjny) i hamulec roboczy stanowią oddzielne układy, należy zastosować metodę
określoną w pkt 1.2.1.
UD UP UN
a) Zbyt mała siła hamowania co najmniej na jednym kole.

Brak siły hamowania na co najmniej jednym kole.
X

X
b) Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 70% największej zmierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi. W przypadku badania na drodze pojazd nadmiernie zjeżdża z linii prostej.

Siła hamowania na danym kole wynosi mniej niż 50% największej zamierzonej siły hamowania na drugim kole tej samej osi w przypadku osi kierowanych.
X




X
c) Brak równomiernego przyrostu siły hamowania (zakleszczanie). X
d) Automatyczny system hamulcowy przyczepy nie działa. X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz