Metoda | Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontrola organoleptyczna oraz sprawdzenie kontrolki samodiagnostyki lub przy użyciu elektronicznego interfejsu pojazdu. |
|
*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.
Obowiązuje w samochodach homologowanych i sprzedawanych w Europie Zachodniej od 1 lipca 2004 r.
Na podstawie wniosku zrzeszenia producentów samochodów (ACEA) obowiązek ten w Polsce wprowadzono od dnia 1 lipca 2006 r.
Przyjmuje się zatem, że samochody muszą być wyposażone w ABS:
Zakupione na terenie „starej” unii europejskiej homologowane po 1 lipca 2004 r.
Samochody zakupione w polskich salonach po 1 lipca 2006 r.
Ocena stanu technicznego w zakresie działania układu ABS nie dopuszcza możliwości stosowania tak zwanych usterek drobnych z uwagi na istotny wpływ tego systemu na bezpieczeństwo.
Określenie interfejs (pochodzi od angielskiego interface, co oznacza 'powierzchnię styku'.) jest mechanizmem lub narzędziem, które umożliwia dwukierunkową komunikację między urządzeniami lub komunikację człowieka i maszyny.
Interfejs może być fizyczny, graficzny lub mieszany.
Interfejs fizyczny wykorzystuje do komunikacji złącza, protokoły, przełączniki, przyciski, manipulatory, lampki.
Interfejs graficzny GUI ( Graphic User Interface ) pozwala na interakcję poprzez elementy graficzne takie jak okna, ikony, tekstowe łącza interaktywne wyświetlane na monitorze montowanym w pojeździe (przeważnie jest to graficzny wyświetlacz systemu multimedialnego pojazdu).
Elektroniczny interfejs pojazdu jest tworzony w celu ułatwienia komunikacji z systemami. Zasadniczym celem interfejsu jest przekazanie jak największej ilości informacji przy minimalnym zaangażowaniu użytkownika.
Do połączenia z elektronicznym systemem pojazdu przy pomocy interfejsu fizycznego (gniazda) stosuje się również urządzenia peryferyjne takie jak np. urządzenie skanujące OBD (ang: On-Board Diagnostics).