eurodiagnosta.pl

2. UKŁAD KIEROWNICZY

2.1. Stan techniczny

2.1.1. Stan przekładni kierowniczej

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na podnośniku z kołami w górze lub na obrotnicach. Skręcić kierownicę od skrajnego położenia do skrajnego położenia.
Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania.
UD UP UN
a) Mechanizm obraca się ciężko lub z zacięciami. X
b) Skręcony wał kierowniczy lub zużycie wielowypustu.
Wpływ na działanie.
X
X
c) Nadmierne zużycie wielowypustu wału kierowniczego.
Wpływ na działanie.
X
X
d) Zbyt duży luz na wielowypuście wału kierowniczego.
Wpływ na działanie.
X
X
e) Wyciek.
Tworzenie się kropel.
X
X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz