eurodiagnosta.pl

2. UKŁAD KIEROWNICZY

2.1. Stan techniczny

2.1.5. Wspomaganie układu kierowniczego

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Sprawdzić ewentualne wycieki z układu kierowniczego i poziom płynu w zbiorniku hydraulicznego układu wspomagania (jeżeli poziom jest widoczny). Postawić pojazd na kołach, włączyć silnik i sprawdzić, czy wspomaganie układu kierowniczego działa.
UD UP UN
a) Wyciek płynu lub nieprawidłowe działanie. X
b) Poziom płynu poniżej znaku minimum.

Brak płynu w zbiorniku.
X

X
c) Mechanizm wspomagania nie działa.

Wpływ na układ kierowniczy.
X

X
d) Pęknięcie lub niepewne mocowanie mechanizmu.

Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
X

X
e) Nieprawidłowe ustawienie lub zanieczyszczenie elementów.

Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
X


X
f) Niebezpieczna przeróbka**).

Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
X

X
g) Uszkodzenie lub nadmierna korozja linek/przewodów.

Brak lub poważne zużycie osłony gumowej.
X

X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz

**) „Niebezpieczna przeróbka” oznacza przeróbkę mającą niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu na drodze lub mającą nieproporcjonalnie niekorzystny wpływ na środowisko.