Metoda |
Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający |
Sprawdzić ewentualne wycieki z układu kierowniczego i poziom płynu w zbiorniku hydraulicznego
układu wspomagania (jeżeli poziom jest widoczny). Postawić pojazd na kołach, włączyć silnik i sprawdzić, czy wspomaganie
układu kierowniczego działa. |
|
|
UD |
UP |
UN |
a) |
Wyciek płynu lub nieprawidłowe działanie.
|
|
X |
|
b) |
Poziom płynu poniżej znaku minimum.
Brak płynu w zbiorniku. |
X |
X |
|
c) |
Mechanizm wspomagania nie działa.
Wpływ na układ kierowniczy.
|
|
X |
X |
d) |
Pęknięcie lub niepewne mocowanie mechanizmu.
Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
|
|
X |
X |
e) |
Nieprawidłowe ustawienie lub zanieczyszczenie elementów.
Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
|
|
X |
X |
f) |
Niebezpieczna przeróbka**).
Wpływ na poprawność działania układu kierowniczego.
|
|
X |
X |
g) |
Uszkodzenie lub nadmierna korozja linek/przewodów.
Brak lub poważne zużycie osłony gumowej.
|
|
X |
X |
|
*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają:
UD– usterka drobna,
UP – usterka poważna,
UN – usterka niebezpieczna.
Komentarz
**) „Niebezpieczna przeróbka” oznacza przeróbkę mającą niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu na drodze lub mającą nieproporcjonalnie niekorzystny wpływ na środowisko.