Ustawić pojazd na kanale przeglądowym lub na podnośniku, pełnym ciężarem pojazdu opierającym się na podłożu, naprzemiennie
pchać i ciągnąć kierownicę wzdłuż osi kolumny, ciągnąć i pchać koło kierownicy w kierunku poosiowym; pchać koło kierownicy
w różnych kierunkach pod kątem prostym do kolumny/widelca. Kontrola organoleptyczna luzu i stanu przegubów elastycznych lub
uniwersalnych. |
|
|
UD |
UP |
UN |
a) |
Ruch kierownicy względem kolumny kierownicy, wskazujący na luz.
Bardzo poważne ryzyko rozłączenia.
|
|
X |
X |
b) |
Brak urządzenia ustalającego na piaście koła kierownicy.
Bardzo poważne ryzyko rozłączenia. |
|
X |
X |
c) |
Pęknięcie lub poluzowanie na piaście koła kierownicy, obręczy lub ramionach kierownicy.
Bardzo poważne ryzyko rozłączenia.
|
|
X |
X |
d) |
Brak elementu ustalającego koło kierownicy na kolumnie kierowniczej.
|
|
X |
|
e) |
Pęknięcie obręczy lub ramion kierownicy.
|
|
X |
|
|