eurodiagnosta.pl

2. UKŁAD KIEROWNICZY

2.4. Ustawienie kół


Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający

Kontrolę przeprowadza się na urządzeniu do ogólnej oceny prawidłowego ustawienia kół jezdnych.

Dopuszcza się wykonanie pomiaru zbieżności kół.

Pomiary zbieżności kół jezdnych pojazdu wykonuje się na ławach pomiarowych stanowiska kontrolnego.

Uwaga:
– pomiary wykonuje się przy takim stanie obciążenia pojazdu, dla jakiego producent pojazdu podaje mierzone parametry,
– pomiary zbieżności kół wykonuje się po uprzednim skompensowaniu „bicia” kół,
– pomiary wykonuje się po uprzednim wyregulowaniu ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej dla danego pojazdu.

Uwaga:
Pomiarów nie wykonuje się, jeżeli wielkość luzu w układzie jezdnym pojazdu przekracza wielkości dopuszczalne w eksploatacji.

UD UP UN
Wyraźnie nieprawidłowe ustawienie.

Wpływ na jazdę na wprost, pogorszenie stabilności kierunku jazdy
X

X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz