eurodiagnosta.pl

2. UKŁAD KIEROWNICZY

2.7. Drążki kierownicze

2.7.1. Stan techniczny


Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Samochód stoi na twardej nawierzchni (na dźwigniku lub na stanowisku kanałowym). Podczas energicznego obracania kołem kierownicy w obie strony należy obserwować działanie drążków i ich połączeń.
UD UP UN
a) Nadmierne luzy w połączeniach (przegubach). X
b) Pęknięcie lub deformacja jakiejkolwiek części. X
c) Czynności naprawcze wykonane spawaniem, zgrzewaniem lub lutowaniem. X
d) Nieprawidłowy montaż drążków kierowniczych i końcówek drążków. X
e) Brak wymaganych zabezpieczeń połączeń śrubowych. X
f) Brak lub uszkodzone osłony gumowe elementów układu kierowniczego. X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

Komentarz