Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania. Pojazd ustawiony na kanale przeglądowym lub dźwigniku. Stosowanie urządzeń do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Do każdego koła przyłożyć siłę w kierunku wzdłużnym i poprzecznym i obserwować ruch między belką osi a zwrotnicą.
|
|
|
UD |
UP |
UN |
a) |
Pęknięcie zwrotnicy.
|
|
|
X |
b) |
Nadmierne zużycie sworznia zwrotnicy lub łożysk sworznia.
Prawdopodobieństwo obluzowania; pogorszenie stabilności toru jazdy.
|
|
X |
X |
c) |
Zbyt duży ruch zwrotnicy względem belki osi.
Prawdopodobieństwo obluzowania, pogorszenie stabilności toru jazdy.
|
|
X |
X |
d) |
Luz sworznia zwrotnicy w osi.
Prawdopodobieństwo obluzowania, pogorszenie stabilności toru jazdy.
|
|
X |
X |
|