eurodiagnosta.pl

Powrót do gównej listy układów

5. OSIE, KOŁA, OPONY I ZAWIESZENIE

5.3. Zawieszenie
5.3.1. Resory i stabilizatory

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku. Stosowanie urządzeń do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.
UD UP UN
a) Niepewne mocowanie resorów do podwozia lub osi.

Widoczne względne przemieszczanie się. Mocowania bardzo poważnie obluzowane.
X

X
b) Uszkodzenie lub pęknięcie części resoru.

Bardzo poważny wpływ na działanie głównego pióra resoru lub piór dodatkowych.
X

X
c) Brak resoru.

Bardzo poważny wpływ na działanie głównego pióra resoru lub piór dodatkowych.
X

X
d) Niebezpieczna przeróbka**).

Niewystarczający odstęp od innych części pojazdu; układ resorujący nie działa.
X

X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

**) „Niebezpieczna przeróbka” oznacza przeróbkę mającą niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu na drodze lub mającą nieproporcjonalnie niekorzystny wpływ na środowisko.

Komentarz