eurodiagnosta.pl

Powrót do gównej listy układów

5. OSIE, KOŁA, OPONY I ZAWIESZENIE

5.3. Zawieszenie
5.3.3. Drążki skrętne, drążki reakcyjne, wahacze

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku. Stosowanie urządzeń do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.
UD UP UN
a) Niepewne mocowanie części do podwozia lub osi.

Prawdopodobieństwo obluzowania; pogorszenie stabilności toru jazdy.
X

X
b) Uszkodzenie, pęknięcie lub nadmierna korozja elementu.

Wpływ na stabilność elementu lub jego pęknięcie.
X

X
c) Niebezpieczna przeróbka**).

Niewystarczający odstęp od innych części pojazdu; układ nie działa.
X

X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

**) „Niebezpieczna przeróbka” oznacza przeróbkę mającą niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu na drodze lub mającą nieproporcjonalnie niekorzystny wpływ na środowisko.

Komentarz