eurodiagnosta.pl

Powrót do gównej listy układów

6. PODWOZIE I ELEMENTY PRZYMOCOWANE DO PODWOZIA

6.1. Podwozie lub rama i elementy do nich przymocowane
6.1.6. Urządzenia sprzęgające i urządzenia przeznaczone do ciągnięcia

Metoda Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający
Kontrola organoleptyczna pod kątem zużycia i prawidłowego działania, ze szczególnym uwzględnieniem zamontowanych urządzeń zabezpieczających i działania wskaźników pomiarowych.
UD UP UN
a) Uszkodzenie, nieprawidłowe działanie lub pęknięcie elementu (jeżeli nie jest używany).

Uszkodzenie, nieprawidłowe działanie lub pęknięcie elementu (jeżeli jest używany).
X


X
b) Nadmierne zużycie elementu.

Zużycie elementu poniżej zużycia granicznego.
X

X
c) Uszkodzone mocowanie.

Obluzowane mocowanie z wysokim ryzykiem odpadnięcia.
X

X
d) Brak lub nieprawidłowe działanie urządzenia zabezpieczającego. X
e) Co najmniej jeden wskaźnik prawidłowego zapięcia sprzęgu nie działa. X
f) Elementy sprzęgu zasłaniają tablicę rejestracyjną lub światła pojazdu, w przypadku gdy sprzęg nie jest wykorzystywany.

Niewidoczna tablica rejestracyjna, w przypadku gdy sprzęg nie jest wykorzystywany.
X



X
g) Niebezpieczna przeróbka**) (części drugorzędne).

Niebezpieczna przeróbka**) (części główne).
X

X
h) Urządzenie sprzęgające o nieodpowiedniej wytrzymałości. X
i) Brak zaczepów do holowania (o ile są wymagane). X

*Skróty UD, UP oraz UN oznaczają: UD– usterka drobna, UP – usterka poważna, UN – usterka niebezpieczna.

**) „Niebezpieczna przeróbka” oznacza przeróbkę mającą niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu na drodze lub mającą nieproporcjonalnie niekorzystny wpływ na środowisko.

Komentarz