fotos

Fot. KRYSTIAN ZIELIŃSKI.

BMW 435i Kabriolet

TESTOWANY PRZEZ DIAGNOSTÓW.

W artykule prezentujemy używany samochód BMW sria 4 Cabrio model 435i (F33).

fot

OGÓLNIE O SERII 4

Model serii 4 zadebiutował w styczniu 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show we wrześniu tego samego roku, producent zaprezentował wersję Convertible, czyli Cabrio.

Prezentowany samochód został wyprodukowany w grudniu 2013 r. Rok modelowy 2014. Obecny właściciel sprowadził to BMW z USA. Aktualny stan licznika wynosi 96 tysięcy kilometrów.


fot

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Producent opisuje BMW serii 4 jako sportowe i eleganckie.

„Pewny siebie, sportowy charakter i indywidualna swoboda. Wykracza poza konwencje i łączy progresywną stylistykę z wyjątkową dynamiką jazdy, wywołując czyste emocje”.

Źródło: BMW materiały prasowe.

Powyższy tekst opisuje najnowszą generację serii 4 jednak naszym zdaniem, idealnie oddaje charakter modelu F33. Zdaniem obecnego właściciela seria F ma najładniejszy design.


fot

NAJWAŻNIEJSZE CECHY WNĘTRZA

Jakość użytych materiałów nie podlega dyskusji, po prostu jest na najwyższym poziomie. To samo można powiedzieć o wykonaniu wnętrza, jeśli chodzi o pasowanie i mocowanie elementów, BMW robi to zawsze z największą starannością.

Na uwagę zasługuje wyjątkowa ergonomia, która pozwala kierowcy intuicyjnie odnaleźć niezbędne elementy sterowania pojazdem, jego systemy i multimedia nawet takiemu, który pierwszy raz prowadzi samochód marki BMW.

Wnętrze jest przestronne, a sportowe fotele są wygodne nawet na długich dystansach.


fot

SILNIK N55

Sześciocylindrowe jednostki są od lat stosowane w różnych modelach BMW. Jedną z nich jest silnik N55, stosowany od 2009 roku w praktycznie wszystkich modelach niemieckiego producenta.

Jest to silnik o mocy 306 koni mechanicznych i momencie obrotowym 400 Nm z podwójną sprężarką Twin Scroll oraz systemem Valvetronic.

Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa (High Precision Injection) spowodowało poprawienie elastyczności silnika w stosunku do poprzednika - N54.


fot

Jak każdy mechanizm i ten posiada swoje słabe punkty, na które warto zwrócić uwagę. Należą do nich problemy z pompą płynu chłodzącego czy termostatem, pękająca uszczelka pokrywy zaworów, pękająca uszczelka obudowy filtra oleju, problemy z systemem zmiennych faz rozrządu. Wszystkie wymienione usterki należą do grupy usterek drobnych i dotyczą silników o znacznych przebiegach. W przypadku testowanego egzemplarza nie wykryliśmy ww. problemów.

Ważne, aby okresowo kontrolować pojazd w warsztacie, który ma odpowiednie kwalifikacje i zwróci szczególną uwagę na opisane elementy, aby uniknąć kłopotów.


fot

Prezentowany samochód jest po przeglądzie, podczas którego wymieniono:

  • Olej silnikowy z filtrem
  • Olej i filtr w skrzyni biegów wraz z miską olejową
  • Wahacze przedniego zawieszenia (rozprężne dwie sztuki)
  • Tarcze i klocki hamulcowe z przodu
  • Opony Pirelli P Zero (produkcja 1021)

fot

INFORMACJE

Samochód został zakupiony w Stanach zjednoczonych uszkodzony bez zderzaków przedniego i tylnego, które wymieniono na oryginalne bez konieczności lakierowania. Czujnik grubości powłoki lakierniczej wykazał wartości fabryczne (100-120 μm) na elementach metalowych z wyjątkiem pokrywy silnika i tylnego lewego błotnika, które posiadają podwójną warstwę lakieru (200-230 μm).


fot

TEST DROGOWY

Największym atutem tego samochodu jest jego zmienny sportowy układ kierowniczy (Variable sportlenkung), który zwiększa siłę wspomagania i kąt skrętu podczas parkowania. Zmienia się opór, jaki stawia kierownica odpowiednio do prędkości pojazdu oraz wybranego trybu jazdy.

Kolejnym plusem jest adaptacyjne podwozie, które potrafi zaskoczyć komfortem w trybie COMFORT i ECO PRO a w trybach sportowych staje się twarde i powoduje, że samochód przywiera do drogi, jak by był do niej przyklejony.


fot

Silnik bez problemu osiąga swoją moc i moment obrotowy, można to obserwować na wyświetlaczu centralnym. Warto wspomnieć o automatycznej skrzyni biegów, która w zależności od wybranego trybu, naprawdę daje „radość z jazdy”. Pokonując zakręty nawet przy znacznych prędkościach, kierowca czuje się pewnie, układ kierowniczy jest wtedy precyzyjny, a systemy elektroniczne panują nad stabilnością i utrzymaniem właściwego toru jazdy. Systemy wspomagające można oczywiście wyłączyć, ale wtedy nie można sobie już pozwolić na błędy.

Posiadanie takiego samochodu jest jak pozwolenie na broń — nie rzuca się w oczy, daje poczucie pewności i bezpieczeństwa, ale jednocześnie od użytkownika wymaga odpowiedzialności i nie zostawia miejsca na popełnianie błędów.

Z pewnością nie jest to samochód dla każdego.



INFORMACJE TECHNICZNE

BMW 435i Kabriolet


Dane techniczne:

  • Silnik: Sześciocylindrowy N55 R6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), podwójną sprężarką (Twin Scroll) oraz systemem zmiennych faz rozrządu Valvetronic.
  • Pojemność skokowa: 2979 cm3
  • Moc: 225 kW / 306 KM przy 5800-6400 obr./min
  • Moment obrotowy: 400 Nm przy 1200-5000 obr./min
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h: 5,5 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Zużycie paliwa (średnie): 7,5 l/100 km
  • Skrzynia biegów: automatyczna ośmiobiegowa ZF sterowana elektronicznie

Wymiary masy:

  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1825 mm
  • Wysokość: 1377-1392 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm
  • Bagażnik: 480 do 1300 l
  • Masa własna: 1700 kg
  • DMC: 2209 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 60 l.

Wyposażenie (wybrane elementy):

  • Pakiet sportowy M
  • Sportowa automatyczna skrzynia biegów
  • Adaptacyjne podwozie M
  • Zmienny sportowy układ kierowniczy (VARIABLE SPORTLENKUNG)
  • Lakier: BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
  • Tapicerka: LEDER DAKOTA/DF VENETOBEIGE
  • Elektrycznie podgrzewana kierownica
  • Sportowe elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele przednie z pamięcią ustawień
  • Wyświetlacz Head up display (HUD)
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu Park Distance Control (PDC)
  • Tempomat z funkcją hamowania
  • Kamera jazdy wstecz
  • Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB
  • System nawigacyjny
  • System dźwięku przestrzennego Harman/Kardon
  • Adaptacyjne reflektory LED, asystent świateł drogowych.


KONTAKT

foto

Kontakt

Dzwoniąc bezpośrednio do właściciela, dowiesz się więcej o BMW 435i Kabriolet.

Maciej Pyrzalski

Tel. Kom: 606 221 890
E-mail: maciej.pyrzalski@gmail.com