Video: Mercedes-Benz VISION AVTR.

Mercedes-Benz VISION AVTR.

Pierwszy koncepcyjny samochód autonomiczny, który otwiera nowy dział „pojazdy autonomiczne” w serwisie eurodiagnosta.
Jest nim, zainspirowany filmem AVATAR Mercedes-Benz VISION AVTR.
W przyszłości na ulicach pojawią się pojazdy w pełni autonomiczne. Osiągnięcie wymaganego poziomu autonomii jest możliwe dzięki technologii, która już dziś jest stosowana w pojazdach produkcyjnych — w kolejnych artykułach będziemy opisywać rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach autonomicznych różnych producentów.

Cztery silniki elektryczne w kołach.

475 KM (350 kW).

Dzięki inteligentnemu w pełni zmiennemu rozkładowi momentu obrotowego moc czterech indywidualnie sterowanych silników jest zarządzana w najbardziej wydajny sposób.

Możliwość jazdy bokiem.

Każde koło może być napędzane osobno, zależnie od sytuacji na drodze. Koła przedniej i tylnej osi mogą obracać się w przeciwnych kierunkach, VISION AVTR może poruszać się na boki.

Video: Mercedes-Benz VISION AVTR.

Baterie litowo-jonowe to przeszłość.

Po raz pierwszy rewolucyjna technologia akumulatorów oparta jest na chemii ogniw organicznych na bazie grafenu, a zatem całkowicie eliminuje, toksyczne i drogie metale ziem rzadkich takie jak lit, molibden i inne. W ten sposób elektromobilność uniezależnia się od zasobów kopalnych.

Akumulator ładuje się w mniej niż 15 minut.
Zasięg elektryczny przekraczający 700 kilometrów.
Innowacyjna technologia pozwoliła na zbudowanie akumulatora o grubości 94 mm.

Recykling w stu procentach.

Absolutną rewolucją jest także możliwość recyklingu przez kompostowanie z uwagi na użycie naturalnych materiałów. W rezultacie Mercedes-Benz podkreśla duże znaczenie przyszłej gospodarki o obiegu zamkniętym w sektorze surowców.

picture

Foto: Mercedes-Benz VISION AVTR wnętrze.


Pojazdy autonomiczne informacje.

Poziomy autonomii.

Zdefiniowano pięć poziomów autonomii pojazdu:
Poziom 0

Systemy wspomagania kierowcy – np. ESP, ABS, tempomat. Tego rodzaju systemy posiada wiele modeli samochodów.

Poziom 1

Automatyzacja jednego elementu wymaganego do prowadzenia pojazdu, np. utrzymywanie stałej odległości od poprzedzającego pojazdu.

Poziom 2

Jazda „półautonomiczna". Pojazd kontroluje kierunek jazdy, odpowiada za pas ruchu, przyspieszenie, hamowanie i kierowanie, kontroluje odległość od poprzedzających pojazdów. Np. jazda po autostradzie.

Poziom 3

Komputer przejmuje kontrolę nad pojazdem jak poprzednio (np. w czasie jazdy po autostradzie) oraz w prostych sytuacjach drogowych w mieście. Kierowca zajmuje się sytuacjami trudnymi i skomplikowanymi w mieście.

Poziom 4

Zasadniczo jazda w pełni autonomiczna. Kierowca nie musi kierować pojazdu w czasie manewrów skomplikowanych w mieście oraz dowolnych innych. Pojazd posiada urządzenia do ręcznego kierowania (np. kierownica, joystick), ale wykorzystywane są tylko na życzenie kierowcy "chcącego samemu poprowadzić".

Poziom 5

Jazda w pełni autonomiczna, pojazd nie posiada urządzeń do ręcznego kierowania.


W artykule wykorzystano fotografie oraz informacje pochodzące z:

  • https://www.mercedes-benz.com
  • https://www.youtube.com
  • https://pl.wikipedia.org