fotos

15 maja 2022 r. Foto: eurodiagnosta


Lexus LF-30 Electrified (model koncepcyjny).
Cztery silniki elektryczne przy kołach, układ kierowniczy steering-by-wire.

LEXUS UX 300e

Nazwa modelu pochodzi od wyrażenia Urban Explorer

AKUMULATOR NA MILION KILOMETRÓW.

Pierwszy LEXUS napędzany wyłącznie energią elektryczną został zbudowany według koncepcji Lexus Electrified, która wyznacza ramy dla zespołów projektowych kolejnych elektrycznych samochodów marki (Film Lexus LF-30 Electrified).

UX 300e dostępny na polskim rynku od 2021 r.

Cena od 214.900,00 PLN.

Cena samochodu testowego (OMOTENASHI) 277.900,00 PLN.


DO WYBORU CZTERY WERSJE

PURE, BUSINESS EDITION, PRESTIGE, OMOTENASHI

Omotenashi jest wersją z najwyższym poziomem wyposażenia. Omotenashi tłumaczy się jako „gościnność i uprzejmą obsługę”.

Wnętrze wykonano z najlepszych materiałów, wykorzystując tradycyjne japońskie metody. Przeszycia na siedzeniach wykonano liczącą sobie ponad 1200 lat techniką „sashiko”.

UX 300e jest wytwarzany w fabryce Lexusa w Kyushu w południowej Japonii, a jego produkcję nadzorują mistrzowie tradycyjnego japońskiego rzemiosła Takumi. Słynący z precyzji i dbałości o szczegóły oraz doskonałych standardów, Takumi są ucieleśnieniem przywiązania Lexusa do jakości każdego budowanego pojazdu.

fotos
UX 300e wnętrze.
Foto: lexusnews.eu

PLATFORMA GA-C.

GA-C (Global Architecture – Compact)

Samochód zbudowano na uniwersalnej platformie modułowej Toyota New Global Architecture (TNGA).

UX 300e został wzmocniony przez dodatkową sztywność akumulatora pod podłogą dzięki zastosowaniu poprzeczek zabezpieczających.

Kolejne elektryczne modele Lexusa będą budowane na nowej uniwersalnej platformie e-TNGA zaprojektowanej wyłącznie dla pojazdów elektrycznych.

Pierwszym samochodem budowanym od podstaw jako elektryczny na nowej platformie e-TNGA jest Lexus RZ 450e.

fotos
Platforma GA-C.
Foto: lexusnews.eu


KOMPAKTOWY UKŁAD NAPĘDOWY EV.

Jednobiegowa przekładnia z trzema wałkami.

Polerowane powierzchnie zębów przekładni, dźwiękoszczelna pokrywa oraz zoptymalizowany system smarowania.

Moc (kW/KM) 150/204.
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 300.
Przyspieszenie (s) 0-100 km/h w 7,5.
Zasięg do 315 km WLTP
Prędkość maksymalna 160 km/h
Zużycie energii w cyklu mieszanym (kWh/100 km) 17.

fotos
Kompaktowy układ napędowy.
Foto: lexusnews.eu
fotos
Silnik i przekładnia.
Foto: lexusnews.eu


AKUMULATOR

Innowacyjne chłodzenie i ogrzewanie.

Akumulator wyposażono w zaawansowane systemy chłodzenia i ogrzewania.

Dla zwiększenia kontroli nad żywotnością akumulatora czujniki monitorują temperaturę oraz napięcie osobno w każdym z ogniw, oraz w bloku akumulatora. W połączeniu z zaawansowanym systemem zarządzania akumulatorem (BMS, Battery Management System), zapewniają maksymalną użyteczną pojemność ogniw akumulatora i większy zasięg.

Lexus oferuje 10-letni (lub 1 mln km) program rozszerzonej gwarancji na akumulator pojazdu, obejmujący wszystkie usterki funkcjonalne głównego pakietu akumulatorów oraz spadek pojemności poniżej 70%.

Akumulator składa się z 288 ogniw.
Typ: litowo-jonowy.
Pojemność: 54,3 kWh
Napięcie znamionowe: 355,2 V.

fotos
Akumulator Lexus UX 300e.
Foto: lexusnews.eu

SAMOCHÓD POŁĄCZONY Z SIECIĄ.

Lexus Link to aplikacja, która pozwala na zdalną obsługę i sterowanie.

Kontrola ładowania, zdalna klimatyzacja i wyszukiwarka stacji ładowania.

Pozwala zaplanować trasę na smartfonie i przesłać współrzędne do nawigacji w samochodzie.

Dzięki aplikacji można poznać i odpowiednio optymalizować swój styl jazdy.

fotos
Aplikacja Lexus Link.
Foto: lexusnews.eu


WYMIARY I MASY

Podstawowe dane techniczne z katalogu producenta.

KATALOG LEXUS UX 300e

LEXUS UX 300e

Masa własna (kg) 1785 – 1840.

Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2245.

Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną (kg) 1270 / 1270.

Dopuszczalne obciążenie przyczepy - pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep.

Pojemność bagażnika min.-maks. (l) 367-486.

fotos
Wymiary.
Foto: LEXUS


GALERIA

LEXUS UX 300e.

W galerii publikujemywybrane zdjęcia elementów nadwozia, podwozia i wnętrza pojazdu.