Foto: eurodiagnosta.pl.
W artykule przedstawiamy używany samochód BMW X4 xDrive28i (F26) z 2015 roku z przebiegiem 65 tysięcy kilometrów, który przeszedł standardowe, okresowe badanie techniczne jednak okazał się tak interesujący, że postanowiliśmy poświęcić mu więcej uwagi i dodatkowo to opisać.
Model X4 zaprezentowano po raz pierwszy w roku 2014 podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Mniejszy od modelu X6 ten luksusowy kompaktowy SUV zbudowano na płycie podłogowej modelu X3 drugiej generacji. Od roku 2017 w sprzedaży jest kolejna generacja X czwórki, jednak zmiany są raczej podyktowane dążeniem producenta do ujednolicenia designu swojej oferty oraz wdrażanie najnowszych technologii multimedialnych czym BMW zachęca nabywców nowych samochodów.
Dzięki temu dealerzy mogą również oferować pojazdy używane w nienagannym stanie technicznym takie jak sprawdzone przez nas X4 XDRIVE 28I bardzo dobrze wyposażone za odpowiednio przystępną cenę (Cena nowego w tej konfiguracji to 270 280,00 zł brutto. Cena prezentowanego w dalszej części artykułu).
Nadwozie X4 zaprojektował zespół pod kierownictwem Christophera Weila. Który w jednym z wywiadów tak mówił o swoich projektach.
„Dobry wygląd zewnętrzny jest jak obietnica pokazująca, do czego zdolny jest pojazd — i jeszcze więcej. Dobry wygląd zewnętrzny również podkreśla charakter samochodu. Dla mnie dobry wygląd zewnętrzny oznacza stworzenie emocjonalnej więzi z obserwatorem wyłącznie za pomocą formy pojazdu. Aby to osiągnąć, projektanci muszą wzbogacić przestrzeń powierzchni o emocjonalny urok i wprowadzić poczucie ruchu, dodając odpowiednie linie do charakteru danego pojazdu. Sam produkt musi się komunikować i uderzać w akord, bez konieczności uprzedniego zapoznania się z broszurą wyjaśniającą”.
Naszym zdaniem tego rodzaju nadwozie przede wszystkim jest uniwersalne i wyjątkowo praktyczne.
Sportowy charakter pojazdu wynika z jego koncepcji SUV-a (skrót od ang. Sport Utility Vehicle), to znaczy sportowy pojazd użytkowy.
Benzynowy dwulitrowy silnik (180 kW / 245 KM / 350 Nm) jak na ważący niecałe dwie tony pojazd oraz napęd na wszystkie koła przenoszony za pomocą automatycznej ośmiobiegowej przekładni (Steptronic) pozwala czuć się pewnie w każdych warunkach.
Pokonywanie ciasnych zakrętów nawet przy większej prędkości oraz strome zjazdy w terenie ułatwiają systemy bezpieczeństwa czynnego (DSC, DTC oraz HDC), w które wyposażono testowane X4.
Jakość użytych materiałów oraz ich pasowanie nie wymaga w przypadku BMW dodatkowego komentarza, po prostu jest tradycyjnie bardzo dobrze. Wnętrze jest odizolowane akustycznie od hałasu zewnętrznego, przez co system audio brzmi naturalnie.
Na uwagę zasługuje ergonomia, która pozwala kierowcy intuicyjnie odnaleźć niezbędne elementy sterowania pojazdem, a także jego systemów i multimediów nawet takiemu, który pierwszy raz prowadzi BMW.
Pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie powinni narzekać na brak miejsca, kiedy kierowca znacznie przesunie swój fotel do tyłu. Pojemność bagażnika można dowolnie konfigurować w zakresie od 500 do 1400 litrów.
Wielowahaczowe odczuwalnie twarde zawieszenie przedniej i tylnej osi powoduje, że X4 dobrze trzyma się drogi, a jednocześnie dostatecznie tłumi nierówności i stabilizuje nadwozie na offroadowych przechyłach.
Podwozie i silnik dodatkowo zabezpieczono specjalnymi płytami wykonanymi z materiału odpornego na uderzenia kamieni (więcej zdjęć w galerii).
W zawieszeniu badanego BMW mimo przejechanych ponad sześćdziesięciu tysięcy kilometrów diagnosta nie stwierdził luzów a elementy układu napędowego, nie wykazały wycieków.
Test układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym potwierdził sprawność i dobrą jakość hamulców z nowymi klockami.
Opony o grubości bieżnika 3.0 mm to w tym samochodzie minimum na ten sezon a w następnym będzie konieczna wymiana.
Kolejny test na linii diagnostycznej to badanie tłumienia zawieszenia oraz sprawności amortyzatorów. Tu również bez uwag.
W zakresie badania sprawdzono również oświetlenie, wyposażenie obowiązkowe, stan techniczny innych podzespołów oraz wykonano obowiązkowy test systemu EOBD (test emisji spalin).
X4 xDrive28i
Dane techniczne:
Wymiary masy:
Wyposażenie (wybrane elementy):
Więcej informacji uzyskasz, dzwoniąc bezpośrednio do sprzedawcy. Umów się na jazdę próbną. Negocjuj cenę.
Tel. Kom: 539 969 712
E-mail: michal.zasada@bmw-dobrzanski.pl
Cena prezentowanego BMMW X4 XDRIVE to 127 900 PLN Do negocjacji, Faktura VAT.
W galerii znajduje się czterdzieści osiem fotografii sprawdzanego BMW X4 XDRIVE w grupach podzielonych tematycznie.
W skrócie: Model X4 zaprezentowano po raz pierwszy w roku 2014 podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Od roku 2017 w sprzedaży jest kolejna generacja X czwórki. Projektantom udało się stworzyć nadwozie SUV o wyglądzie coupé. Dwulitrowy silnik o mocy 245 KM i doskonałe wyposażenie gwarantuję typową dla marki BMW „radość z jazdy”.