Inspirowany technologią F1 (Renault DP World F1® Team).

Test samochodu:

Renault MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid 160 KM.
Czwarta generacja modelu Megane produkowanego od 1995 roku i sprzedanego w ilości siedmiu milionów egzemplarzy. Aktualnie Francuski producent oferuje cztery wersje widoczne na zdjęciach niżej od lewej MEGANE, MEGANE R.S. MEGANE GRANDTOUR i MEGANE GRANDCOUPÉ. Wkrótce do oferty dołączy wersja z napędem całkowicie elektrycznym MEGANE E-Tech Electric.

Renault MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid 160 KM.

Plug-in, czyli z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii.

Wywodząca się bezpośrednio z Formuły 1 technologia zastosowana w Nowym MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid łączy pracę dwóch silników elektrycznych i silnika benzynowego 1,6 l (wolnossący 1598 cm3).
Dzięki innowacyjnej bezsprzęgłowej wielotrybowej skrzyni biegów MMT (ang. multi-mode transmission), połączono wszechstronność hybrydy z przyjemnością prowadzenia właściwą dla aut elektrycznych.

Renault MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid 160 KM.

E-TECH.

Technologia hybrydowa E-TECH zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s oraz płynną i dynamiczną jazdę.

Napęd składa się z trzech silników: dwóch elektrycznych i silnika spalinowego oraz inteligentnej skrzyni biegów Multi-Mode.

Multi-Mode to przekładnia bez tradycyjnego sprzęgła i synchronizacji za te funkcje odpowiada jeden z silników elektrycznych, który pełni również rolę rozrusznika. Konstruktorzy Renault zastosowali skrzynię kłową. Skrzynie tego typu wykorzystuje się w samochodach wyścigowych, ponieważ mają prostą konstrukcję i mogą przenosić znaczne obciążenia.

Konstrukcja przekładni umożliwia jednostce sterującej wybór najlepszego przełożenia w czasie rzeczywistym.

Renault MEGANE E-TECH Plug-in Hybrid 160 KM.

Ładowanie akumulatora trakcyjnego może odbywać się z sieci energetycznej z gniazdka domowego. System napędowy odzyskuje energię również podczas jazdy, hamowania i zwalniania dzięki nowoczesnemu, wydajnemu systemowi odzyskiwania energii oraz trybowi jazdy B-Mode.

Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid 160 KM.

fotos

Renault MEGANE - Full LED Pure Vision.

Oświetlenie
Przednie światła dzienne LED „Edge Light”, które tworzą charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C (C-Shape).
Światła Full LED Pure Vision z funkcją automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL ang. Automatic High Low Beam).
Reflektory Full LED Pure Vision zapewniają lepszą widoczność na drodze i bezpieczniejszą jazdę nocą. Więcej...

Lampy tylne również wykonane są w technologii Full LED, posiadają sekwencyjne kierunkowskazy.

fotos

Renault MEGANE - Tylne światła LED.

fotos

Renault MEGANE tylne wahacze.

Podwozie

Tylne zawieszenie wykonano w technologii wielowahaczowej, przez co samochód utrzymuję lepszą przyczepność a kierowca, ma większy komfort w porównaniu do samochodów wyposażonych w tylne zawieszenie z belką wleczoną (skrętną).

Podwozie zabudowano panelami ochronnymi, które skutecznie ograniczają poziom hałasu oraz zabezpieczają przed uszkodzeniami.

fotos

Renault MEGANE podwozie.

fotos

Renault MEGANE.

Systemy wspomagające

EASY PILOT — jest to asystent jazdy integrujący tempomat z innymi systemami, dzięki niemu pojazd utrzymuje odpowiednią odległość od poprzedzającego pojazdu, utrzymuje właściwy tor jazdy pośrodku pasa ruchu. W razie potrzeby zatrzyma się oraz ruszy z miejsca bez udziału kierowcy.

Easy Park Assist — pomaga zaparkować oraz wyjechać z miejsc parkingowych gdzie jest ciasno.

Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych — ostrzega przed możliwością zderzenia z pieszym a w razie konieczności, automatycznie zatrzyma samochód.

Układ napędowy.

E-TECH PLUG-IN HYBRID — Hybrydowy układ napędowy plug-in.

Moc systemowa układu hybrydowego: 160 KM
Akumulator trakcyjny: 9,8 kWh (litowo-jonowy)
Czas ładowania od 0 do 100%: 3 godz.
Zasięg w trybie zeroemisyjnym: do 63 km w cyklu miejskim WLTP lub 53 km w cyklu mieszanym WLTP

Prędkość maksymalna w cyklu zeroemisyjnym: do 135 km/h
Średnie zużycie paliwa: od 1,3 l/km
Emisja CO2: tylko 28 g/km

E-TECH PLUG-IN HYBRID — Tryby jazdy Pure, My Sense, Sport.

Możesz wybrać jeden z trzech trybów jazdy: w 100% elektryczny tryb Pure bądź też łączące napęd elektryczny ze spalinowym tryby My Sense i Sport.

Samochód zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym. Tryb Pure wymusza jazdę wyłącznie na prądzie. W trybie My Sense układ E-TECH PLUG-IN HYBRID aktywuje napęd elektryczny, spalinowy lub obydwa jednocześnie jednak przy odpowiednim poziomie naładowania akumulatora nadaje priorytet napędowi elektrycznemu. Tryb Sport umożliwia bardziej agresywną jazdę.

Dane techniczne.

Wymiary, masa
(Grandtour)

Długość: 4,626 m.
Szerokość: 1,814 m.
Wysokość: 1,449 m.
Pojemność bagażnika: 447 l.
Masa pojazdu [kg] 1594.
Pojemność zbiornika paliwa: 39 l.

Bateria

Typ: Litowo-jonowy.
Ilość ogniw: 180.
Pojemność: 9,8 kWh.
Napięcie: 400 V.

Silniki

Moc systemu [KM] 160.
Pojemność 1598 cm³.
Moc benz. [KM] 91.
Moment obr. benz. [Nm] 144.
Moc elektr 1. [kW/KM] 49/66.
Moment obr. elektr. [Nm] 205.
Moc elektr 2. [kW/KM] 25/34.

Katalog Renault MEGANE.

W katalogu znajdują się informacje i opisy systemów Renault MEGANE.

Katalog Megane

Cennik Renault MEGANE Grandtour.

Cena testowanego modelu w wersji INTENS to 139 900 PLN (brutto).

Cennik Megane
foto

Więcej informacji uzyskasz bezpośrednio w salonie sprzedaży. Umów się na jazdę próbną.

PHU Anndora Sp. z o.o.

ANNDORA KRAKÓW al. 29 Listopada 149

SALON SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW MARKI RENAULT

Tel.: 12 34 53 820
E-mail: anndora.krakow@anndora.pl



Test drogowy.

fotos

Cyfrowy zestaw wskaźników.

fotos

MySense.

fotos

MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid — układ wielowahaczowy tylnego zawieszenia.

fotos

B-mode.

Wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą, uwagę zwraca w pełni cyfrowy zespół zegarów i wskaźników (10,2”), który wyświetla również informacje z nawigacji. Dziewięcio calowy (9,3”) dotykowy ekran multimediów z systemem MULTI-SENSE został dyskretnie wkomponowany w środkowej części deski rozdzielczej tak, że z niej nie wystaje. Najważniejsze funkcje klimatyzacji obsługuje się fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Do sterowania radiem oprócz funkcji dotykowych, służy tradycyjny manipulator umieszczony pod kierownicą z prawej strony. Jest on mało widoczny jednak z czasem, obsługuje się go intuicyjnie.

Przepływ energii możemy obserwować na wyświetlaczu MySense cyfrowego zestawu wskaźników, jest to pomocne, zwłaszcza jeśli chcemy mieć większy wpływ na zużycie paliwa i kontrolować system odzyskiwania energii.

Renault jest znany z komfortu i tym razem siedzenia z doskonałym trzymaniem bocznym są wyjątkowo wygodne, fotel kierowcy wyposażono w elektryczną regulację. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest pod dostatkiem miejsca dla podróżujących MEGANE Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid.

Test drogowy

Samochód zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym, to znaczy zaczyna jechać na silniku elektrycznym następnie w zależności od stopnia naładowania akumulatora oraz wybranego trybu jazdy, dołącza się silnik spalinowy.

Zasięg w trybie elektrycznym (sprawdzone po naładowaniu akumulatora do pełna) podawany w katalogach można uznać za teoretyczny, ponieważ nam przy spokojnej jeździe udało się pokonać nieco ponad czterdzieści kilometrów, wliczjąc w to krótki przejazd autostradą, na której rzeczywiście do prędkości 135 km/h nie włączył się silnik spalinowy.

Stabilność i przyczepność, jak również pewne trzymanie się nawierzchni to zdecydowanie zasługa wielowahaczowego zawieszenia z tyłu oraz precyzyjnej elektrycznie wspomaganej przekładni kierowniczej.

Elektronicznie sterowana automatyczna przekładnia Multi-Mode, sprawnie zmienia przełożenia bez odczuwalnych szarpnięć czy momentów zawahania się. Wciśnięcie pedału przyspieszenia powoduje natychmiastową reakcję, ponieważ mamy do czynienia z przekładnią mechaniczną z fizycznymi trybami, a nie rozwiązanie bezstopniowe stosowane przez innych producentów hybryd, znane z głośnej pracy silnika spalinowego zwłaszcza podczas dynamicznych przyspieszeń.

Na szczególną uwagę zasługuje precyzyjny układ hamulcowy. W samochodach hybrydowych hamulce mechaniczne zaczynają działać dopiero przy mocniejszym hamowaniu, ponieważ układ hybrydowy nastawiony jest na odzysk energii podczas hamowania. Dlatego podczas zwalniania oraz przy lekkim hamowaniu, kiedy pedał hamulca jest naciskany z mniejszą siłą, hamowanie realizowane jest za pomocą generatora elektrycznego, który ładuje akumulator trakcyjny. Możliwe jest wybranie jednego z dwóch trybów pracy skrzyni biegów D lub B. Pociągając lewarek kierunku jazdy maksymalnie do tyłu, włączamy tryb B, w którym rekuperacja energii jest maksymalna a hamulce mechaniczne, włączają się w ostatniej fazie hamowania. Cały proces jest niezauważalny dla kierowcy, ponieważ za płynne przełączanie odpowiada elektronika.

Galeria.


Zerowa emisja Renault.

MEGANE eVISION Fot: renault.pl

MEGANE eVISION.


MEGANE eVISION Showcar to zapowiedź nowej generacji samochodów elektrycznych Renault budowanych na nowej platformie opracowanej wspólnie z Nissanem i Mitsubishi CMF-EV (gdzie „CMF” oznacza Common Module Family, a „EV” – Electric Vehicles). Samochód posiada najcieńszą na świecie baterię 11 cm zdolną do pomieszczenia 60 kWh energii. Silnik elektryczny ma moc 160 kW (217,5 KM).

Więcej...

MEGANE E-Tech Electric Fot: www.cnet.com

MEGANE E-Tech Electric.


Szóstego września 2021 roku Renault przedstawił całkowicie elektryczne MEGANE E-Tech Electric. Samochód będzie produkowany w oparciu o concept MEGANE eVISION oraz prezentowaną wyżej platformę „CMF”. Producent zapowiada dwie wersje 40kWh z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) oraz 60kWh wyposażony w silnik o mocy 160 kW (218 KM). Realny zasięg to około czterystu kilometrów dla wersji z większą baterią. Nowy całkowicie elektryczny Renault MEGANE E-Tech Electric trafi do sprzedaży w 2022 r.

Dokładny opis nowego elektrycznego Megane w kolejnym artykule.

Wkrótce...


W artykule wykorzystano informacje pochodzące z materiałów prasowych firmy RENAULT.

Szczególne podziękowanie za pomoc w opracowaniu artykułu dla Firmy ANNDORA - Dealera samochodów marki RENAULT.