Styczeń 2025 r.

Fot. 1: eurodiagnosta.pl.
TOYOTA C-HR Plug-in Hybrid
Samochód do naszego testu udostępnił krakowski diler samochodów marki TOYOTA Firma Romanowski.
Napęd elektryczny z zasięgiem do 66 km w trybie EV i 223 KM mocy.
Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania.
Wprowadzona na rynek europejski w roku 2017 Toyota C-HR pierwszej generacji okazała się modelem przełomowym pod względem niekonwencjonalnego stylu nadwozia oraz wnętrza. W europie sprzedano niemal 900 000 egzemplarzy tego modelu a na całym świecie ponad 1,5 miliona.
Nazwa C-HR pochodzi od słów Compact High Rider i Cross Hatch Run-about.
26 czerwca 2023 r. odbyła się światowa premiera Toyoty C-HR drugiej generacji. Sprzedaż nowego modelu w Polsce rozpoczęła się również w 2023 r.
Samochód powstaje w zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya.
TOYOTA C-HR PLUG-IN HYBRID Cena od 140 900 PLN (Styczeń 2025). Aktualna cena jest niższa od ceny z 2024 roku o 28 000 PLN.

Fot. 2: C-HR sportowy styl nadwozia
SPORTOWY STYL.
„Kultowa sylwetka coupé zapoczątkowana przez jej poprzednika została w nowej Toyocie C-HR jeszcze bardziej podkreślona szerszym, bardziej pewnym siebie rozstawem kół, podkreślonym imponującymi 20-calowymi kołami w wersji GR SPORT, a także wyższym poziomem wyrafinowanego wykonania projektu”.
Powyższy tekst ogólnie opisuje zmiany dokonane na podstawie doświadczeń użytkowników poprzedniego modelu, mające na celu między innymi poprawę widoczności do tyłu oraz poprawę komfortu jazdy. Z pewnością projektantom nowego modelu udało się sprostać wyzwaniu. Przenosząc klamki tylnych drzwi niżej, powiększyli powierzchnie tylnych bocznych szyb.
Poprawiona widoczność, izolacja akustyczna oraz zoptymalizowany przepływ powietrza przenoszą komfort jazdy nową Toyotą C-HR na wyższy poziom.

Fot. 3: Hybryda piątej generacji.

Fot. 4: Gniazdo ładowania Typ 2.
NAPĘD.
Układ napędowy plug-in hybrid Toyoty C-HR składa się z dwulitrowej jednostki benzynowej o mocy 151 KM (111 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 163 KM (120 kW), zasilanego wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh. Całkowita moc układu wynosi 223 KM (164 kW), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy.
Funkcja Regeneration Boost umożliwia prowadzenie auta głównie przy użyciu pedału przyspieszenia.
Średnie zużycie paliwa w czasie naszych testów wyniosło 4,1 l/100 km. (Fot. 6, Fot. 7).
Wszystkie wersje nowego modelu Toyota C-HR, w tym Plug-in Hybrid, korzystają z najnowszej technologii hybrydowej piątej generacji, zapewniając najlepsze w swojej klasie połączenie większej mocy i niskiej emisji.
ŁADOWANIE BATERII
Ładowarka pokładowa 6,6 kW pozwala naładować baterię od 0 do 100% w mniej niż 2,5 godziny przy użyciu Wallboxa i kabla trójfazowego. Możliwe jest także ładowanie z domowego gniazdka za pomocą oferowanego w standardzie kabla Typ 2. Ładowanie z gniazdka (10 A) zajmie około 6,5 h.
Złącze Typ 2 (Mennekes) jest Europejskim standardem do ładowania prądem przemiennym (AC) jednofazowym lub trójfazowym. Toyota C-HR Plug-in Hybrid nie korzysta z szybkiego ładowania prądem stałym (DC).

Fot. 5: C-HR na stanowisku kontrolnym SKP
PODWOZIE.
Nowa Toyota C-HR jest pierwszym na świecie modelem wyposażonym w technologię ZF Frequency Sensitive Control (FSC), która poprawia prowadzenie i komfort jazdy. System hydromechaniczny zwiększa siłę tłumienia przy niskich częstotliwościach, aby zapewnić lepszą kontrolę nad nadwoziem, w przechyle i pochyleniu, a także utrzymać lepszą kontrolę podczas pokonywania zakrętów. Przy wysokiej częstotliwości zmniejszone tłumienie przyczynia się do poprawy komfortu jazdy. Źródło: ZF.
Dzięki zastosowaniu, między innymi w nadkolach nowych materiałów głuszących, pochodzących z recyklingu uzyskano niski poziom hałasu.
Wraz z nowym modelem konstruktorzy wprowadzili do Toyoty nowy poziom wygłuszenia wnętrza — jest bardzo cicho.

Fot. 6: Kamera monitorująca kierowcę (DMC)

Fot. 7: Komunikaty systemu (DMC)
BEZPIECZEŃSTWO.
W roku 2011 Toyota założyła własny ośrodek wyspecjalizowany w bezpieczeństwie na drogach CSRC, czyli Toyota Collaborative Safety Research Center. Między innymi na opracowanie narzędzi i procedur do testowania skuteczności zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz na analizę wpływu zachowań ludzi na bezpieczeństwo na drogach, przeznaczono 115 mln dolarów.
Od lipca 2022 r. obowiązuje unijne rozporządzenie 2019/2144 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa pojazdów oraz ochrony osób znajdujących się w pojeździe i niechronionych uczestników ruchu drogowego. Wprowadza ono szereg obowiązkowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednym z tych nowych systemów jest DMS, obowiązkowy w nowo homologowanych samochodach, sprzedawanych od 7 lipca 2024 r.
DMS (driver monitoring system) — zwany również systemem wykrywania stanu kierowcy DSS (driver state sensing) albo ADDW (Advanced Driver Distraction Warning) lub ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).
C-HR wyposażono w pakiet bezpieczeństwa Safety Sense, który zawiera szereg systemów między innymi kamerę monitorującą kierowcę (DMC). Więcej informacji o systemach bezpieczeństwa znajdziesz na stronie producenta.

Fot. 8: System multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym (12,3" HD)
Video: youtube.com. Źródło: toyota.pl
MULTIMEDIA.
System multimedialny nowej Toyoty wyposażono w bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay™ i Android Auto™. Dzięki niemu możliwe jest odtwarzanie muzyki oraz wyświetlanie aplikacji z naszego smartfona bez użycia kabla.
C-HR II jest pierwszym modelem Toyoty wyposażonym w geofencing, czyli automatyczną zmianę trybów jazdy między napędem elektrycznym a hybrydowym w zależności od lokalizacji. Wystarczy wprowadzić cel podróży do nawigacji, a system samodzielnie będzie dobierał odpowiedni tryb pracy napędu, uwzględniając poziom naładowania baterii i sytuację na drodze tak, aby zoptymalizować zużycie paliwa.
Na uwagę zasługuje aplikacja MyToyota, która zainstalowana na smartfonie umożliwia zdalne komunikowanie się z samochodem dzięki usłudze łączności Toyota Connected Car. Pozwala między innymi dostosować temperaturę we wnętrzu auta lub zaplanować trasę podróży jeszcze będąc w domu następnie przesłać ją do systemu nawigacji w naszej Toyocie. Pozwala na zdalne otwarcie lub zamknięcie samochodu, a także pozwoli na uruchomienie auta innym użytkownikom dzięki funkcji Smart Digital Key (cyfrowy kluczyk).
Za pomocą aplikacji MyToyota można umówić wizytę w serwisie.
Aplikację oraz instrukcje korzystania z niej znajdziesz na stronie producenta.
INFORMACJE TECHNICZNE.
C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM/164 kW e-CVT
Silnik benzynowy
- Pojemność skokowa: 1987 cm3
- Moc: 151 KM / 111 kW przy 6000 obr/min
- Moment obrotowy: 190 Nm przy 4400 obr/min
System elektryczny:
- Silnik elektryczny:
Moc: 163 KM / 120 kW
Moment obrotowy: 208 Nm
- Akumulator litowo-jonowy (Li-Ion):
Pojemność: 13,6 kWh
Napięcie akumulatora: 650 V
Akumulator zbudowano z 74 ogniw.
Wymiary:
- Długość: 4362 mm
- Szerokość: 1832 mm
- Wysokość: 1564 mm
- Rozstaw osi: 2640 mm
- Rozstaw kół: 1550/1570/1580 mm (w zależności od wersji)


Więcej informacji uzyskasz bezpośrednio od sprzedawcy. Umów się na jazdę próbną.
TOYOTA ROMANOWSKI KRAKÓW
Mirosław Sowa Doradca ds. Sprzedaży
Tel. Kom: 883 345 851
E-mail: miroslaw.sowa@toyotakrakow.com.pl
GALERIA